Naar jaarlijkse traditie had op Pinkstermaandag de herdenkingsviering van de Roosburgramp plaats aan het monument bij de in gang van de groeve. 23 dec 1958 was een zwarte dag in de geschiedenis van ons dorp, nu meer dan 65 jaar geleden.

Vele familieleden en parochieanen uit onze beide parochies en gemeente waren aanwezig in een sobere maar sfeervolle viering opgeluisterd door onze beide zangkoren. Na het voorlezen van de namen van de 18 slachtoffers legden leden van de parochieraden van Zichen-Bolder en Zussen, en het gemeentebestuur bloemen bij de gedenksteen.